2016 top fitness trends

Het verliezen van gewicht en het verbeteren van de gezondheid is een nieuw jaar veel mensen de resolutie committeren aan het volbrengen, maar vaak te kort schieten. 2016 kan eindelijk het jaar om die trend te keren door te proberen een van deze fitness trends die geen buitensporige bedragen van de tijd in de sportschool of onredelijke vasten vereisen.

Onderzoek en praktijk hebben een aantal technieken aanspreekbaar voor de gemiddelde persoon om hun gezondheid en leven te verbeteren verfijnd. Hier zijn de laatste trends die kunnen helpen om 2016 het sterkste jaar in je leven:

1) Lichaamsgewicht Training – Lichaamsgewicht opleiding is een praktische en economische benadering voor die mensen altijd onderweg of spannen om de tijd voor de sportschool of formele klassen te vinden. De overkoepelende concept achter lichaamsgewicht training is eenvoudig – met behulp van je eigen fysieke massa en gewicht als de belangrijkste weerstand provider, in combinatie met eenvoudige tools zoals weerstand banden of geschorst kabels.

fitness2016

Een ander voordeel voor lichaamsgewicht trainers is in staat om bewegingen uit te voeren tijdens het uitvoeren van dagelijkse taken. Bijvoorbeeld, het doen van een reeks fundamentele squats eerste ding in de ochtend na het opstaan uit bed is een geweldige manier om het bloed pompen te krijgen en stevig omhoog, terwijl het nog steeds over een normale dagelijkse routine. Deze methode stelt mensen in staat om veilig te spiermassa op te bouwen terwijl het vermijden van mogelijke ongevallen en verwondingen uit vrije gewicht gebruik.

2) HIIT – HIIT of hoge intensiteit interval training, is een beproefde methode om je stofwisseling te verhogen en efficiënter vet te verbranden terwijl het verminderen van de totale trainingstijd. Het HIIT formule is om korte, intense activiteit uitbarstingen met korte periodes van rust of lage intensiteit beweegt afwisselen. Zo wordt een HIIT cardio oefening kon doen lopen in plaats zo snel mogelijk dertig seconden tot een minuut rechte en rust dan één minuut, gevolgd door nog eens dertig tot zestig seconden lopen in plaats.

Deze afwisselende cycli kan de stofwisseling te werken aan een intens tempo sinds het lichaam zichzelf voortdurend is schokkend onverwachte activiteit. Een van de beste voordelen van HIIT training is het vermogen in een responsieve, vetverbrandende workout te krijgen binnen 20-30 minuten. Bovendien zal het verhoogde metabolisme resulteren in het lichaam blijvende vet weg te branden voor een langere periode na de oefening zelf eindigt.

3) Genetische Fitness Training – De meest recente, maar intrigerende trend wint stoom in 2016 genetische fitness training. Modern genomics is kraken openen de geheimen van fitness in ons DNA. Onderzoek heeft uitgewezen dat een aantal specifieke gen markers een rol spelen in ieders individuele fitness capaciteiten. Sommige mensen kunnen meer natuurlijke wijze spiermassa op te bouwen met gemak, terwijl anderen in staat zijn om hun cardiovasculaire kracht beter dan de gemiddelde persoon te optimaliseren.

Bedrijven zijn eindelijk uitzoeken hoe deze genetische fitness code te kraken en maken de informatie die nuttig is voor mensen op zoek naar nieuwe manieren om hun gezondheid te benaderen. Stelt u zich eens in staat om een persoonlijke DNA-monster te leveren, door middel van een wang wattenstaafje, een bedrijf en een week later precies te weten welk gen markers je draagt en hoe die van invloed zijn de oefeningen die je doet?

In korte tijd, kan men precies te weten wat hun lichaam het best gebouwd om te doen en te beginnen met het aanpakken van die activiteiten in de wetenschap dat het is wat ze letterlijk zijn ontworpen om het beste te doen. Zowel qua tijd en inspanning worden gereduceerd terwijl het optimaliseren van de gezondheid ten goede. Dat is de belofte achter genetische fitness training, en het is al gearriveerd om te beginnen met het leveren van.

4) Functionele Training – Functionele training kan worden gezien als een verlenging van het lichaamsgewicht opleidingsfilosofie. In plaats van zich te concentreren op je eigen vermogen om gewoon goed uitzien en gezond voelen, doel functionele training is om iemands leven gemakkelijker in termen van dagelijkse taken en leven te maken. De primaire focus ligt verbeteren van de algemene evenwicht tussen spieren en gewrichten.

In plaats van zorgen te maken over het inpakken op de spiermassa, functionele oefeningen in plaats daarvan te werken aan het verbeteren van de juiste houding, de vaststelling van een slechte houding gewoonten, en het verbeteren van de algehele balans en flexibiliteit. Deze specifieke trend kreeg voor het eerst stoom onder oudere liefhebbers van fitness, maar hebben de praktische toepassing in alle leeftijdsgroepen.

5) Yoga – Ja, Yoga is terug! Yoga is een vaste plant fitness-trend voor goede reden. Ten eerste, yoga helpt bij de opbouw van spiermassa en flexibiliteit. Ten tweede, de mentale voordelen zoals vermindering van stress en een betere concentratie zijn hoog aangeschreven. Ten derde, recent onderzoek heeft aangetoond dat yoga kunnen mensen helpen verbeteren van een aantal variabelen die verband houden met de cardiovasculaire gezondheid, zoals BMI, bloeddruk, cholesterolgehalte, en hartslag.

Ditzelfde onderzoek heeft aangetoond dat cardiovasculaire voordelen van yoga zijn verwant aan die gevonden door andere activiteiten zoals fietsen en stevig wandelen. Bovendien, een verscheidenheid aan technieken beschikbaar om uit te proberen voor mensen op zoek naar meer dan een one-size-fits-all benadering. Bikram, Vinyasa, Hatha, Ashtanga en zijn slechts een paar van de specifieke technieken. Ieder van hen bieden dezelfde basisconditie en mentale voordelen, maar men kan ontdekken welke specifieke aanpak het beste bij hen past als een individu.

Al deze strategieën zijn eenvoudig genoeg om onmiddellijk te beginnen en geen zware investeringen van tijd en geld nodig. Bovendien zijn ze allemaal te plaatsen groter belang op het combineren fitness met het dagelijks leven op een holistische manier.